#książka - "Kręgi" Z.Zborowski

Z jednej strony szaleje i dodaje już trzeci tekst w tak krótkim czasie po naprawdę długiej przerwie. Z drugiej, mam wrażenie, że oduczyłam się pisać długie teksty. Może to kwestia czasu aż wrócę do dłuższych wypowiedzi. A może po prostu tak ma być, krótko i konkretnie.


W Warszawskim parku zostaje odnalezione ciało nastolatki pozbawionej dłoni. Policja wszczyna śledztwo. W tym samym czacie były policjant Bartosz Konecki, który założył własne biuro detektywistyczne dostaje zlecenie - śledzenie młodej aktorki. Kobieta interesuje się brutalną zbrodnią sprzed lat. Zbrodnią, która przypomina tę niedawno popełnioną w parku. Czy te dwie sprawy coś łączy?

Opis tej książki bardzo przypadł mi do gustu. Czułam, że może być czymś co mnie zainteresuje, więc bez wahania po nią sięgnęłam. Nazwiska autora nie kojarzyłam, przyznaje bez bicia. Dopiero w połowie lektury w głowie zaświtała mi myśl, że to może być kolejny tom jakiejś serii. Jak się okazuje, pierwszy czeka na mojej półce już około pół roku. Wstyd dziewczyno, wstyd.

Główny bohater szybko przypadł mi do gustu. Lubię bohaterów z przeszłością, którzy nie są idealni. To miła odmiana po samych wyidealizowanych lalusiach. Koncecki zdecydowanie jest mężczyzną z krwi i kości. Nie tylko w swojej historii ale i postępowaniu - bohaterski, impulsywny, momentami gentelman. Zdecydowanie tym mnie kupił.

Zgadzam się z opiniami, że książka nie powala na samym początku. Choć pomysł jest bardzo ciekawy, chwile zajęło mi wciągnięcie się w tę historię. A nawet i wtedy gdy byłam już zaciekawiona, nie miałam wypieków na twarzy w czasie lektury. Było fajnie, ale bez większego zaskoczenia. Niektóre momenty, dosłownie chwilowe, podnosiły moje zaangażowanie i po chwili znów było spokojnie.

Bardzo spodobał mi się pomysł przeplatania teraźniejszości z przeszłością. No i oczywiście oddanie narracji wielu bohaterom. Zawsze powtarzam, że to świetny sposób na poznanie lepiej bohaterów i samej sytuacji. Właściwie każda książka, która wykorzystuje ten prosty trick ma u mnie murowanego plusa. Mimo to, głównym bohaterem "Kręgów" jest Konecki, pozostali bohaterowie będący narratorami tworzą tylko tło.

Nie doszukałam się w tej książce niczego wow, ale też nie wynudziłam się. To raczej jedna z tych historii, które są świetnym i niezobowiązującym przerywnikiem wśród bardziej wymagających pozycji. Komuś kto szuka zaskakującej i wciągającej od pierwszych stron historii, raczej tę książkę odradzam. Jednak dla kogoś kto szuka lekkiej ale kryminalnej opowieści, ta pozycja powinna być idealnym wyborem.

Za możliwość przeczytania "Kręgów" dziękuje wydawnictwu Znak 

28 komentarzy:

  1. Mnie Konecki zirytował już na wejściu tym swoim nieszczęsnym uzależnieniem od prochów - szczerze mówiąc, mam już po dziurki w nosie tego motywu w kryminałach, a jest on praktycznie w każdym. Przydałoby się coś nowego :)
    Ale z recenzją zgadzam się w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może w przyszłości sięgnę po tę książkę, ale nie teraz ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  3. Dość głośno ostatnio o tej książce, jednak ja sobie odpuszczę, skoro odradzasz ją osobom szukającym książki zaskakującej i wciągającej od pierwszych stron :)

    Books Holic

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja z chęcią do niej zajrzę. Czasem zdarza mi się, że książka nie zachęca mnie od początku, jednak jak się w nią wczytam to nie mogę podnieść od niej wzroku. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka wydaje się być całkiem fajna. Być może sięgnę po nią w wolnej chwili. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super recenzja. Przydatne informacje się tutaj znalazły.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam, bardzo ciekawa książka. Masz może coś innego do polecenia w tym klimacie?

    OdpowiedzUsuń
  8. O to może być coś dla mnie. Mam nadzieję, że uda mi się ja dostać gdzieś w księgarni na miejscu, jeśli nie będę zamawiać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka bardzo dobrze napisana, trzyma cały czas w napięciu. Początek może rzeczywiście nie zachwyca jednak jak przebrniemy przez kilka początkowych stron to spodoba nam się ta książka na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super książka. Recenzja bardzo mnie zainteresowała

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam i bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajna ksiazka, polecam wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałem, dobra książka.

    OdpowiedzUsuń
  14. zgadza się, super książka

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałem, książka jest na prawdę godna polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka warta uwagi dla miłośników tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka bardzo mi się podobała. Będę częściej zaglądać na ten blog.

    OdpowiedzUsuń
  18. Książka jest bardzo wciągająca i ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Lubię tego typu powieści.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię tego typu kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubie książki a zwłaszcza tej Pani :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka bardzo mi się podobała, a Zborowski trafia na moją listę ulubionych autorów.
    https://sanjo.pl/porecze-i-uchwyty-dla-niepelnosprawnych

    OdpowiedzUsuń
  23. Ostatecznie znalazłem coś ciekawego, z błyskotliwymi wnioskami oraz ogólnie wciągającym meritum - dziękuję za tak należytą treść oraz mam cichą nadzieję, że następne artykuły będą na podobnym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  24. You’re so interesting! I don’t believe I’ve truly read something like this before. So great to find someone with genuine thoughts on this issue. Really.. many thanks for starting this up. This website is something that’s needed on the internet, someone with some originality!

    CBSE Schools In Chittoor
    CBSE Schools In Cuddapah
    CBSE Schools In East Godavari
    CBSE Schools In Guntur
    CBSE Schools In Kakinada
    CBSE Schools In Krishna
    CBSE Schools In Kurnool
    CBSE Schools In Nellore
    CBSE Schools In Prakasam
    CBSE Schools In Rajahmundry

    OdpowiedzUsuń
  25. To fascynująca podróż przez historię, tajemnice i relacje rodzinne. Czyta się ją jak zagadkowy romans z przeszłością.

    OdpowiedzUsuń

Komentarz to dla Ciebie chwila, zaledwie kilka uderzeń w klawiaturę. Jednak dla mnie, jest to ogromna siła motywująca do działania. Dlatego dziękuje Ci za każde słowo jakie tu zostawiasz. ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.