#Liebster Blog Award

17:56
Chociaż straszna ze mnie gaduła, są momenty w których średnio wiem co powiedzieć. To jeden z nich. Zasady działania Liebster Blog Award zna chyba każdy. Dla mnie to takie trochę Q&A, ale ja zawsze wszystko widzę trochę po swojemu. Za nominacje bardzo dziękuję Czarnemu Krukowi. Mam nadzieje, że paplanina o mojej pokręconej osobie chociaż trochę was zaintryguje. Wierzcie lub nie, ale pisanie o sobie wcale nie jest takie łatwe jakby mogło się wydawać. Enjoy! ;)



 1. Czy jest coś co wyróżnia Cię na tle innych osób? Co takiego?
Na pierwszy rzut oka? Moje włosy. Podobno nie sposób ich ominąć gdy są rozpuszczone. "Pomaga" im w tym mój wzrost. Te dwie rzeczy wyróżniają mnie często z tłumu fizycznie. Do tego najczęściej można zobaczyć mnie z uśmiechem na twarzy. Nawet gdy stoję sama z słuchawkami w uszach potrafię śmiać się do siebie, z tego co rodzi się w mojej głowie, podrygując lekko. Niektórzy twierdzą, że wyróżnia mnie moja pozytywna energia i zakręcenie równe poziomowi loków na mojej głowie.

2. Jakiej muzyki słuchasz? Podaj przynajmniej pięć muzycznych propozycji
Ostatnio mój gust muzyczny lekko się zmienił. Wyrobiłam sobie ogromną tolerancję muzyczną. Mimo to, na mojej playliście króluje rock i metal. W wielu odmianach i wielu różnorakich wydaniach. Pięć propozycji, pięć, które jako pierwsze przychodzą mi do głowy.

1. Luxtorpeda - Autystyczny
2.Papa Roach - Still Swingin
3. Metallica - Minus human
4. Foo Fighters - The pretender
5. HIM - Razorblade kiss

3. Czy jesteś wrażliwcem? Jeżeli tak, w jaki sposób się to u Ciebie objawia.
Raczej daleko mi do typu wrażliwca. Mało co mnie wzrusza, mało co "dotyka". Wrażliwa jestem głównie na zwierzęta. Jeśli chodzi o ludzi to wrażliwa mogę być dla bliskich albo na naprawdę wielkie tragedie.

4. Czy jest coś co zmieniłabyś na świecie? Co to takiego i dlaczego?
Nie tyle w świecie, co w ludziach chciałabym zmienić jedną rzecz - żeby częściej się uśmiechali. Inaczej jest gdy idąc ulicą zamiast smutnych, zmęczonych twarzy widzisz uśmiech. Uśmiech to moc, to pozytywna energia. A w świecie? Chciałabym żeby tak nie pędził. Żeby zwolnił na tyle, by życie nie przeciekało nam przez palce.

5. Jesteś typem samotnika, czy raczej duszą towarzystwa?
Oba. Czasem lubię pobyć sama, ale to głównie wtedy gdy jestem zmęczona natłokiem ludzi wśród których przebywam. Zdecydowanie bardziej wole przebywać wśród ludzi. Ale nie w tłumie jak kolejka do kasy, ale wśród znajomych czy bliskich. Jedyny tłum obcych ludzi w którym lubię przebywać to koncertowe tłumy. Ale nawet w nich lubię mieć obok siebie kogoś kogo znam. Tak, raczej jestem duszą towarzystwa.

6. Wyobraź sobie, że nadchodzi koniec świata. Jaką apokalipsą nas zgładzisz? 
Zombie! O ile można to apokalipsą nazwać. Ale chyba postawiłabym na zombie. Wtedy okazałoby się kto jest najsprytniejszy, kto trzyma pod łóżkiem zestaw przeciwko zombiakom. Albo z kogo jest maniak The Walking Dead.

7. Kto jest Twoim ulubionym autorem i jakie książki przekonały Cie do jego twórczości.
Nie mam jednego ulubionego autora. Larrsona uwielbiam za "Trylogię Millenium",  a zwłaszcza za kreację Lisbeth. Martina za skomplikowanie, zawiłość, nieprzewidywalność i bezkompromisowość "Sagi Lodu i Ognia". Zusaka za przesłania. Nie umiem wskazać jednego autora i jednej jego książki, która mnie do niego przekonała. To tak jakbym miała kogoś nazwać przyjacielem po jednym wypitym razem piwie. Po prostu nie ma mowy.

8. Co myślisz o karze śmierci?
Z jednej strony uważam ją za słuszną. Oko za oko, ząb za ząb. Jak w Mezopotamii. Z drugiej obawiam się, że nic by to nie dało. Nawet gdy kara śmierci obowiązywała, ludzie i tak mordowali. To takie trochę błędne koło - ludzie wiedzą, że i tak mogą zginąć za to co robią, a i tak to robią.

9. Co myślisz o aborcji?
Z jednej strony popieram. Chociażby w sytuacji gdy ciąża zagraża życiu matki, albo gdy jest wynikiem gwałtu na jakiejś czternastolatce. W takich sytuacjach rozumiem, ale nie wtedy gdy ktoś jest nieostrożny i chce dokonać aborcji, bo chce i już. 

10. Za co oddałabyś życie? 
Za nic. Uważam, że życie to najcenniejszy dar. Nie oddałabym go za nic. Za kogoś, a i owszem. Ale musiałby być to ktoś z moich bliskich. Z najbliższych mi ludzi.

11. Czy gdybyś żyła w czasach II Wojny Światowej, to zdecydowałabyś się na ukrywanie osoby pochodzenia żydowskiego wiedząc o konsekwencjach?
Od razu na myśl przyszła mi "Złodziejka książek". Szczerze? Nie wiem. Musiałabym się nad tym mocno zastanowić. Rozważyć wszystko. Pewnie bym stchórzyła, a gdybym miała wmieszać w to bliskich na pewno bym stchórzyła.

12. Co sądzisz o transwestytach i homoseksualistach?
Nie mam zdania. Szczerze stwierdzam, nie mam zdania. Z jednej strony mi to nie przeszkadza, z drugiej mam do tego jakieś "ale". Wkurza mnie jedynie szum jaki teraz wokół tego jest.

13. W której epoce, okresie historycznym lub latach chciałabyś żyć?
Pasuje mi ta w której żyje. Choć pędzi jak szalona i jest zwariowana, nie zamieniłabym jej na inną, bo dobrze się czuje tu gdzie jestem.

Jeśli chcecie wiedzieć czegoś więcej pytajcie w komentarza, a dopiszę. Ewentualnie na asku. :)
Długo zastanawiałam się czy kogoś nominować, ale stwierdziłam, że zaryzykuje. Nie tylko odpowiadanie na pytania jest ciężkie, ich tworzenie także. Oto efekty.

1. Jaką książkę chcesz od dawna mieć w swojej biblioteczce, a ciągle nie może ona do niej trafić?
2. Co sądzisz o szkolnych lekturach?
3. Cytat, który ostatnio Cię zachwycił?
4. Jaka jest Twoja ulubiona literacka postać kobieca i dlaczego?
5. W świecie jakiej książki chciałbyś/chciałabyś się znaleźć, a jakiego wolałbyś/wolałabyś unikać?
6. Możesz wybrać jedno, dowolne miejsce na Ziemi i zamieszkać tam. Gdzie będzie Twój nowy dom?
7. Jaką super moc chciałbyś/chciałabyś posiadać?
8. Twoja ulubiona gra planszowa?
9. Bez czego nie ruszasz się z domu?
10. Wymień pięć piosenek, które poprawiają Ci humor.
11. Co zmieniłbyś/zmieniłabyś w blogosferze?

A swoje pytania kieruję do:


Wybrałam 11 losowych blogów spośród wszystkich jakie odwiedzam. Jednak, jeśli ktoś z was również ma ochotę odpowiedzieć na te pytania, zachęcam.

27 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi. :) Ciekawi mnie tylko ile masz wzrostu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. :) Plus minus 180 centymetrów. Jednak bardziej plus niż minus. :D

      Usuń
    2. O kurcze rzeczywiście jesteś wysoka :)
      Ja też pokochałam Millenium i biorę się za drugą część.
      Chętnie odpowiem na pytania tylko muszę pomyśleć nad odpowiedziami :)

      Usuń
  2. Stwierdzam, że możemy iść razem na jakiś koncert :D
    Dzięki za nominację ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne pytania wymysliłaś w poniedziałkowym poście na nie odpowiem (na jutro mam już recezje).

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Apokalipsa zombie? To raczej wtedy za długo nie pożyję ;) Ciekawe odpowiedzi. Miło się je czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe odpowiedzi i dziękuje bardzo za nominacje :* Postaram sie jak najszybciej odpowiedzieć, bo Twoje pytania sa świetne! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe odpowiedzi :)

    http://book-please.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bym chyba nie chciała skończyć jako ofiara zombie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. O Boże, dziękuję za nominację :D Masakra, jak ja odpowiem na te pytania? No muszę dać radę ;p

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne odpowiedzi. Woow, ale jesteś wysoka :) Oj też bym chciała, żeby ludzie częściej się uśmiechali i tak wiecznie nie pędzili..

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj w klubie, też jestem wysoka :)
    Bardzo przyjemny gust muzyczny.
    Ojjj co do kary śmierci i aborcji to wolę się nie wypowiadać bo by mi tutaj miejsca nie starczyło :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja też jestem trochę typem samotnika, a trochę duszą towarzystwa ^^
    bardzo ciekawe odpowiedzi :D,
    pozdrawiam!
    Mój Blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  13. Hey , kochana masz bardzo estetycznego bloga! a zarazem pięknego !
    Piszesz bardzo ciekawie więc ,życzę dalszych sukcesów <3 <3
    Co powiesz na wspólną oberwacje ?
    Fajnie byłoby gdybyś zaczęła pierwsza! <3
    Miłego weekendu kochana! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za "zmarnowanie" czasu i za odpowiedzenie na moje pytania, bo to dla mnie bardzo ważne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zasada oko za oko, ząb za ząb, raczej obowiązywała w Starożytnym Rzymie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile mnie moja starcza pamięć nie myli, Hammurabi wprowadził tę zasadę w Mezopotamii właśnie. Ale aż przejrzę notatki z liceum, w końcu miałam zdawać maturę z historii. :D

      Usuń
  16. Ja chciałabym umieć wytwarzać wokół siebie pole ochronne. Wtedy żaden niepożądany element się nie przyplącze :P

    OdpowiedzUsuń
  17. haha też mam wizję apokalipsy zombiaków;p

    OdpowiedzUsuń
  18. Uważam, że kara śmierci powinna wrócić. Sporo ciekawego się o Tobie dowiedziałam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wielkie dzięki za nominację ;) na pewno odpowiem na Twoje pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawe odpowiedzi. Sporo można się o tobie dowiedzieć dzięki temu :D

    Pozdrawiam :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe pytania i jeszcze ciekawsze odpowiedzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Gratuluję nominacji, no i dziękuję za nominowanie mnie ;-) Niebawem podeślę link do swoich odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz to dla Ciebie chwila, zaledwie kilka uderzeń w klawiaturę. Jednak dla mnie, jest to ogromna siła motywująca do działania. Dlatego dziękuje Ci za każde słowo jakie tu zostawiasz. ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.